Všichni účastníci akce musí mít kostým jak bojujících tak i fotografové a zevlující doprovod.
Kostým nesmí mít žádné moderní či rušivé prvky - jediné co bude tolerováno jsou černé či tmavě hnědé boty a kalhoty - pochopitelně bez výrazných současných prvků.
Kostým musí být vytvořen z materiálů přírodního původu (len, vlna, bavlna) či materiálů, které "dobově" alespoň vypadají tzn. žádné umělé kožešiny, župany, šusťáky apod.
Na akci také nebudou tolerovány zbroje z náhražkových materiálů.
Zbraň je součástí kostýmu - škaredá zbraň = škaredý kostým
Kostým musí být stylizován k jedné ze dvou bojujících stran dobově odpovídající +- vrcholnému středověku v Evropě - jedná se sice o fantasy bitvu ale nechceme žádné husto válečníky ala warcraft.
kostýmy podobné těmto jsou nedostačující - https://luckyn.rajce.idnes.cz/Kostymy_NE/
Pokud budou vaše kostým přibližně odpovídat těmto budete vítání - https://luckyn.rajce.idnes.cz/Kostymy_ANO/
Všeobecná pravidla
Čím důkladněji si toto přečtete tím míň času nám to pak zabere na místě
· Dlouhé zásahové plochy- od kotníků a od zápěstí, vyjma slabin a hlavy (hlava po domluvě).
· Šíp- do zásahových ploch za život.
· Každý zásah za život.
· Všechny herní předměty se po smrti musí na požádání odevzdat. Kromě brnění.
· (!!pořiďte si váčky na mince!!)
· Za dobrý Role Plaing dostanete odměnu (nějaký ten zlaťák)
· Životy dostáváte za kompletní kostým (maskování…) i se zbraní (hnusná zbraň = životy dolů)
· Za pěkný kostým dostanete lektvar oživení.
· Přečtěte si legendu, pokud se stylizujete do nějaké bandy z legendy dostanete 5 zl do začátku.
Šatrh: (hraní reálných zranění). Je povoleno soupeře sekat , bodat (kopí), navalovat se štítem, povalit na zem. Je zakázáno útočit na obličej, krk a rozkrok, bodat do hlavy, útočit hranou štítu. Hraje se realná smrt tzn. Padnu tam kde jsem dostal smrtelný zásah.
Dále je nutno používat zdravý rozum a brát v potaz vybavení a tělesnou stavbu soupeře.
-registrace je jen za jedinou stranu-žádní skřeti, či něco podobného-jen lidé všeho druhu
-Po vysvětlení pravidel se hráči náhodným losem rozdělí do družin o 3-5 lidech.ve kterých si zvolí svého fojta
-během hry se budou klany postupně slučovat až vzniknou 2 velké strany které se potkají v závěrečce a z vítězné strany vzejde král.
-Co hodinu se bude konat shromážděné fojtů, kde se bude rokovat o míru
2 životy Základní kostým 0 zl.
3 živ. Prošívka nebo kožené brnění 2 zl.
4 ž. Kroužky, pláty 3 zl. a lektvar oživení
+1 ž. Batvat,helma + 1 zl.
+1 ž. Fojt-šéf grupy + 5 zl.
-1 ž. Kouzelník + 3 zl.
Všechny zbraně musí být měkčeny a mít odpovídající váhu. Zbraně nesmí mít žádné ostré hrany.
Mečoidní zbraně nesmí mít kulatý profil čepele - na zbrani musí být poznat kde je ostří.
Dýka do 40 cm
Tesák do 60 cm
Jednoruční do 90cm (meče , šavle, sekery, palcáty) min 600 g.
Obouruční do 120cm (meče, sekery, palice) 800g
Berdyše 150 cm
Jednoruční kopí do 200 cm
Oboruční kopí (píka) do 4 m
Štít - libovolné rozměry, pouze zaoblené hrany a odpovídající váha
Jednoruční zbraň 90 cm + dýka 40 cm
Jednoruční zbraň A štít libovolných rozměrů.
Jednoruční kopí max 200 cm + štít
Luky, kuše do 15 kg nátahu, minimálně 5 šípů na osobu, šípy - měkkčená hlavice o průměru min 5cm, letky a zářez pro tětivu.
Odstředivé praky (min 5 měkkčených koulí )
Vrhací kopí po domluvě s organizátory.
-Smí se léčit jen ve své věži (která se na začátku hry nedobývá) každou 10 minutu
- pomocí lektvarů
- některé CP mají schopnost léčit - patrně za drobnou úplatu
- postupem hry a podle počtu hráču si klany smí určit medika, který je bude oživovat v poli
Medik
- má obvazy. Obváže ruku mrtvole, počítá do 10 a mrtvola ožívá.
- muže vyléčit x lidí - podle počtu lidí (za každého člena 1 oživení), ženských ve skupině ( každá 1 oživení navíc) a kouzelníka ( každý 1
oživení
navíc)
- Léčení každou 10 minutu
- Do konce druhého kfestu se věže nedobývají
- Věž se smí přesouvat tak, že ji uchopí 2 lide a přenesou kam chtějí
- Dobývání: dobyvatelé zakřičí „dobývání“ a zabijí vše co se jim postaví do cesty-nemusí čekat až se jim obrana postaví, a věž povalí
- V dobyté věži se nesmí léčit. 5 minut se staví a poté se léčit smí
- Ve věžích jsou váčky ve kterých jsou peníze- váš kapitál za který si smíte dokoupit oživení do závěrečky či něco dle své volby. Váš kapitál se bude postupem hry-vždy v pravidelných intervalech zvyšovat.
- Kdo věž dobije smí váček vyprázdnit a udělat s obsahem co uzná za vhodné
- Po herním území jsou rozmístěny vesnice, které každou pátou minutu dávají určitou surovinu. Stačí přijít,držet se stromu s označením vesnice, vyčkat do páté minuty a odnést kartičku do věže.
- Za každou surovinu je 1 bod
- Za každou sekvenci ( z každé vesnice jedna surovina) jsou 3 body
- Každá družina si vylosuje jednu vesnici jako svojí „rodnou“ tzn, že z této vesnice má pro ně surovina cenu 2 bodů.
Za suroviny-vyšmelením u obchodníků
Za mrtvolu- všechny herní předměty se na požádání musí odevzdat (kromě brnění)
Za vítézné kfesty – jak věci do hry tak i oživení do závěrečky
Za dobrý rólplejink – goblini a vybraní jedinci vám můžou za dobře zahranou „akci“ dát nějakou odměnu (zlaťák atd...)
Hráč nemusí do bitvy nosit všechny své peníze. Smí si je nechat ve věži
-lektvar bolesti- doléčí 2 životy
-lektvar života- doléčí do plna
-lektvar musí být použit před smrtí-roztrhne se papírek
-brnění – vycpávané +1
-plátové +2
-Brnění budou označovat barevné stužky připevněné ke kostýmu – kromě reálných-ty jsou reálné
-Nejdřív si musíte pořídit vycpávané a pak až plátové brnění
Všechny tyto věci jsou k dostání u cigošky, která vám je prodá za nějaký ten peníz
-Na herním území se časem oběví magické zřídlo díky něhož se může hráč naučit kouzlit
-zřídlo je ohrazené místo kde se nebojuje, ale je přístupné všem.
-Budoucí kouzelník musí 10 minut v tureckém sedu meditovat a pak až do konce hry smí u zřídla
nameditovávat kouzla – 2 minuty jedno kouzlo
-medituje se v sedě, kouzelník nesmí během neditace promluvit
-kouzelník od této chvíle má o život míň smí mít maxinálně kožené brnění a nesmí používat dřevcové zbraně a obouruční zbraně
-při meditaci kouzel se kouzelník také léčí a to co kouzlo to život ( při příchodu musí mít minimalně 1 život)
-kouzelník maximálně namedituje 5 kouzel (z toho maximálně 2 kouzla druhé úrovně)
-kouzelník nesmí být vyrušen-stačí se ho dotknout rukou a musí začít meditaci znovu-doléčené životy mu zůstávájí
- u zřídla smí meditovat více kouzelníků
- Před sesláním každé kouzla je třeba vyřknout magickou formuli
Kouzla:
První úroveň
- OHEŃ
-měkčená žlutá koule, kouzelná formule : ZHOŘ!!!
-Zásah do zásahovek za život-i do zbraně
-zásah do štítu- štít je zničen, smí ho používat, až se vyléčí ve věži
-MAGICKÝ ŠTÍT
- Kouzelná formule: ŠTÍT ŠIPNIC!!!
- provázek na jednom konci se závažím a stužkou. Kouzelník roztočí provázek a dokud se točí je nezranitelný.
- štít je aktivní dokud se točí stužka
- kdo zaútočí na štít, aby ho zrušil je mrtev ať už se ho dotkne zbraní či něčím jiným
Druhá úroveň
MAGICKÝ ŠTÍT II.
- kouzelná formule: ŠTÍT ŠIPNIC JENASVIC!!!
každý kdo se drží kouzelníka je pod vlivem tohoto kouzla ( kouzelník roztáčí stužku nad hlavou)
OHNIVÁ KOULE
- kouzelná formule : ZHOŘ NADVAKRAT!!!
měkká červená koule
- do zásahovek za 2
- go štítu za 1- štít je zničen, smí se používat, až po vyléčení ve věži
- do hlavy za smrt
Cigoška – všemi oblíbená obchodnice, která vám prodá od brnění, přez lektvary až po nějaký ten kfestík.
Obchodníci – šmelináři, kteří se prostě objevili a těží ze zdejší situace těžké prachy. Jen u nich si můžete vytěžené suroviny vyšmelit za nějaký ten peníz.
Buď je najděte někde v království, nebo vyčkejte určitě se oběví u vaší věže
Muntloch -- bájný tvor, patrně čaroděj
Žoldák—za nějaký ten peníz vám může v ledas čem pomoci
Medvěd—velice silné zvíře, které má velice ceněnou kožešinu.
Zvláštní schopnost: povalení, jakéhokoliv útočníka smí povalit na zem a roztrhat ho drápy, pokud se mu to povede, postižený je nakažen, dostává záchvat berzekera (má 2 zivoty, bere za 2) do své smtri útočí na kohokoliv kdo je na blízku.
-Medvěd má dva pařáty a zraňuje každým zvlášť za život
Pobuda, básník, místní opilec.....je jich hodně a všichni vám nějak můžou pomoct záleží jen na vašem RP
Nestí –čajová víla, která prý hlídá poslední čajovou plantáž, je velice protivná ženská a nikomu nedá čaj zadarmo!!!!